2012. október 1., hétfő

Kultúra, történetek - 6.


Magyar és holland kultúra találkozása, Dani története:

„Nemzetközi konferenciát szerveztünk egy EUs szervezetnek. Egy holland pénztárnoka volt, ő érkezett ide Bp-re elsőnek, hogy a helyszínt ellenőrizze. Viccből egy limót akart másnap a vezetőség többi tagjáért küldeni, este f8-kor arra kért, hogy kerítsek egy bérelhető limót, kérdezzem meg, lehet-e kártyával fizetni és mennyi kedvezményt lehet kapni az árból. Mondtam neki, hogy ez Magyarország, ilyenkor már nem dolgoznak, és ha valaki először vásárol valahol, akkor az a standard, hogy kp fizet, és a kedvezmény is csak törzsvevőknek jár. Erősködött, úgyhogy kerestem egyet, felvette a telefont azonnal, és mivel mindez októberben volt,amikor a limóbérlésben holtszezon van, adott 20% kedvezményt (a limóban pedig van kártyalehúzó). Ebben az volt a meglepő,hogy én voltam itthon, de mindenben neki lett igaza.”

A magyar kultúra erősen bizonytalanságkerülő. Dani tudta: a rend az, hogy fél 8-kor már nem lehet elérni egy szolgáltatót, és első vásárlásnál nincs kedvezmény és nálunk mindenki készpénzzel fizet. A holland kultúra a bizonytalanságot meglehetősen jól tűri. A holland pénztárnok számára ez a feladat izgalmas kihívást jelentett. Érdekes a történetben a hatalmi távolság dimenzió is: a holland gond nélkül magára vállalta a telefonálást, amikor érzékelte Daniban az ellenállást, nem éreztette vele, mint vendéglátóval szemben felsőbbrendűséget, nem várt kiszolgálást.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése