A KSH 2012 évre vonatkozó, relatív anyagi helyzetet elemző felmérése szerint, a magyar lakosság mintegy kétharmada nem engedheti meg magának, hogy évente legalább egy hétre elmenjen nyaralni. A legszegényebb jövedelmi tizedben arányuk szinte 100%-os, de még a leggazdagabb tizedben is 25%.
Az EU a nyaralást legalább egy, üzleti vagy magánjellegű utazás során nem otthon töltött éjszakával definiálja, és Magyarországon még ezen igen megengedő definíció szerint is a megkérdezettek közel fele nem nyaralt 2012-ben. Ez a legmagasabb érték az EU-ban.
A magyarok az otthonmaradást nagyobb részt pénzügyi, kisebb részt személyes okokra vezetik vissza. Érdekes, hogy például Ausztriában meglepően magas (15%) a karrier okokból, nem nyaralók száma, míg a dánok szívesen maradnak családjukkal, barátaikkal (17%). A fő ok azonban minden országban anyagi vagy személyes jellegű.
A nyaralást bevállalók mindössze fele töltött legalább egy éjszakát fizetett szálláshelyen, amivel ismét a sor vége felé kaptunk helyet. Ugyanakkor, a barátoknál (44%) és a saját nyaralókban (21%) időzők aránya is alacsonyabb volt, mint az EU átlag (46%, 23%).
A magyarok a déli és keleti országokhoz hasonlóan leginkább nem hagyták el az országot.
A magyarok leginkább családot, barátokat látogatnak meg nyaraláskor, de célpont kiválasztásakor fontos szerepet kapott a kellemes természeti környezet és a hozzá kapcsolódó sportolási lehetőség (kerékpár, túrázás, búvárkodás, stb.), valamint a napsütés és a strand közelsége. A magyar válaszadók átlag feletti arányban választották a városnézést és a wellness lehetőségeket, messze átlag alatti arányban a kultúrát és különösen azon belül, a fesztivál-turizmust.
A magyarok többnyire interneten vagy ismerősökön keresztül szervezték a nyaralásukat. Az internethasználat vonatkozásában azonban az utolsók között szerepeltek az EU-ban. Egy korábban bemutatott felmérés is alátámasztja, hogy a magyarok vásárolni nem szeretnek a neten keresztül, mert számukra fontos a személyesség a vásárláskor. Ez abban is megmutatkozik, hogy pl. a telefon vagy utazási iroda igénybevétele is sokkal alacsonyabb mértékű, mint az EU átlag.
A tervezés során figyelembe vett információforrások is a személyesség igényét helyezik előtérbe: a magyarok számára átlagon felüli mértékben fontos a személyes tapasztalat, vagy az ismerősök ajánlásai.
KREDITNO PODUZEĆE ZA FINANCIJSKO PLANIRANJE TREBATE LI FINANCIJSKU POMOĆ? JESTE LI U FINANCIJSKOJ KRIZI ILI SU VAM POTREBNA SREDSTVA ZA POKRETANJE VLASTITOG POSLA? TREBATE LI SREDSTVA KAKO BISTE PODMIRILI DUG ILI ISPLATILI RAČUNE ILI POKRENULI DOBAR BIZNIS? IMATE LI NIZAK KREDITNI REZULTAT I TEŠKO VAM JE DOBITI KAPITALNE USLUGE OD LOKALNIH BANAKA I DRUGIH FINANCIJSKIH INSTITUTA? EVO VAŠE ŠANSE DA DOBIJETE FINANCIJSKE USLUGE OD NAŠE TVRTKE. NUDIMO SLJEDEĆE FINANCIJE POJEDINCIMA- *KOMERCIJALNE FINANCIJE *OSOBNE FINANCIJE *POSLOVNE FINANCIJE *POSLOVNE FINANCIJE *POSLOVNE FINANCIJE I MNOGO VIŠE: ZA VIŠE DETALJA. KONTAKTIRAJTE ME PUTEM. E-MAIL Pošaljite nam e-poštu: smartloanfunds@gmail.com Svi tražitelji gotovine trebali bi nas kontaktirati Whats App +385915608706
VálaszTörlés